KEP 't naar m'n zin - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ErikinCambodja - WaarBenJij.nu KEP 't naar m'n zin - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ErikinCambodja - WaarBenJij.nu

KEP 't naar m'n zin

Blijf op de hoogte en volg

05 Oktober 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Afgelopen weekend vakantie gevierd in Kep, een klein plaatsje aan de kust. Ik had mijn eigen huisje (zie foto) bij een super-relaxed guesthouse. Een heerlijke plek met veel groen en ruimte, en op loopafstand van het (mini)strand, de haven en het National Park.

Het anders zo stille kustplaatsje werd dit weekend overspoeld met Cambodjaanse toeristen. Het was namelijk Pchum Ben. Inhoudelijk lijkt dit op het katholieke Allerzielen (gedenken van de overleden familieleden), maar ze vieren het een tikkeltje anders/uitbundiger. Familieleden zoeken elkaar op en gaan samen naar de tempels en vervolgens picknicken, naar het strand, uit eten, of domweg rondjes rijden met de brommer of de auto. (Er passen trouwens heel veel mensen in een pickup-truck, echt veel!)

Ik heb in verband met de drukte en het behoorlijk instabiele weer mijn bezoek aan het eilandje geschrapt. Mijn eigen huisje en het mooie overdekte terras bevielen me prima, dus er was weinig reden om weg te gaan.
Oke, ik heb niet de hele tijd stil gezeten. Heb die dagen wat door het dorp gefietst, terrasjes bezocht, naar een zwembad geweest en ook de heuvel in het NP beklommen. Een pittige tocht -zeker bij 33 graden- door een stukje jungle. Maar de mooie uitzichten onderweg en ook de nodige apen waren de inspanning meer dan waard!

Maandag de bus terug genomen naar Phnom Penh en dinsdag weer begonnen op school. Afgelopen weekend is Veronique hier aangekomen. Ook zij gaat lesgeven op mijn school. We rijden nu elke ochtend met z’n drieën met de tuktuk.

Voor mij is het alweer de laatste werkweek. Vrijdag is mijn laatste dag op school en zaterdag begin ik mijn reis door Cambodja en een stukje Thailand. De tijd vliegt voorbij!


  • 05 Oktober 2016 - 19:34

    Lara:

    Ha Erik,

    Wat een mooie foto's. Hele goeie laatste werkweek daar. Leuk om weer van je gehoord te hebben.

    liefs, Lara

  • 05 Oktober 2016 - 22:35

    Marcel:

    Ha Erik,

    super om je blogjes te lezen! wat gaat het snel, nu alweer je laatste werkweek, heel veel plezier, geniet er nog van, en daarna van je rondreis!

    groet, Marcel

  • 06 Oktober 2016 - 08:31

    Astrid:

    Hoi Erik,

    Ziet er goed uit! Genieten hoor. Veel plezier nog deze week.

    Groet,
    Astrid

  • 06 Oktober 2016 - 11:46

    Maaike:

    Ha Erik,

    wat ziet het er goed uit daar! Klein beetje jaloers maar ;-)
    De tijd gaat snel, geniet van je laatste week lesgeven.

    Groet,
    Maaike

  • 06 Oktober 2016 - 11:47

    Christiaan:

    Hoi Erik,

    Leuk om de reisverslagen te lezen. Leuk om Engelse les te geven in een land met een andere cultuur en tradities. Veel plezier nog.

    Groet, Christiaan

  • 06 Oktober 2016 - 15:08

    Christa:

    Wat heerlijk om een keer langere tijd in een andere cultuur te leven! Helemaal loskomen (dat neem ik tenminste aan) van alle normale dagelijkse beslommeringen. Geniet ervan! Ik wens je veel plezier met je verdere reisplannen!
    Groet, Christa

  • 06 Oktober 2016 - 22:47

    Silvia Van Grootveld:

    Prachtig om te lezen hoe snel jij bent ingeburgerd, lees "mijn school" :-)

  • 07 Oktober 2016 - 17:59

    Willeke:

    Prachtig die foto's en wat ben je aan het genieten!!
    Het 'werk' zit erop, nu heerlijk verder reizen.
    Heel veel plezier de komende weken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5660

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 21 Oktober 2016

Cambodja

Landen bezocht: