Back home (versie 2) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ErikinCambodja - WaarBenJij.nu Back home (versie 2) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ErikinCambodja - WaarBenJij.nu

Back home (versie 2)

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Mijn laatste blog is maar gedeeltelijk overgekomen. Daarom: versie 2.


Vorige week was ik in een paar dagen in Siem Reap. Hier heb ik uiteraard ook de tempels van Angkor bezocht. Indrukwekkend om te zien wat zie hier omstreeks 1200 allemaal hebben gebouwd. Het is moeilijk om het te beschrijven. Het zijn heel veel tempels, met heel veel beeldhouwwerken en carvings. Maar het meest indrukwekkende is toch wel de omvang van sommige tempels. Vooral die van de hoofdtempel Angkor Wat. Dit is het grootste religieuze gebouw ter wereld (!). Niet voor niets dat de Cambodjanen dit als nationaal symbool hebben (ook in de vlag).
De afgelopen eeuw(en) zijn de meeste tempels echter niet meer gebruikt. Vele zijn vervallen en op veel plekken groeien bomen in en op de gebouwen. Beetje jammer, maar levert wel mooie plaatjes op. Ik heb twee dagen rondgelopen in, om en op de tempels. De tweede dag samen met Salo, een vrouw uit Spanje die ik de eerste dag hier heb ontmoet. Was prettig om alle indrukken direct met iemand te kunnen delen want het was echt overweldigend.

Op zaterdag met vliegtuig naar Bangkok gereisd en daarna met de mini-van door naar Phetchaburi. Een klein stadje op circa 2 uur rijden van Bangkok. Het hostel daar voldeed bepaald niet aan het beeld wat ik er van had. Maar ja, ze hadden wel alles wat ze hadden beloofd. Was dus even schakelen. Uiteindelijk toch vier nachten gebleven dus het was wel te doen.
De hoofdattractie van het stadje Phetchaburi is een heuvel met daarop een paleis en twee tempels. Het stadje zelf is best aardig, heeft meerdere kloosters en ook een Duits (!) paleis. Heb hier wat rondgelopen en gefietst en ben ook een dag zee geweest. Anders dan in Europa ligt iedereen hier op een rieten matje in de schaduw van de bomen, en niet op het strand zelf. Wel te begrijpen met deze felle zon (UV-factor 11). Was allemaal wel heel relaxt.

Woensdagmiddag ben ik weer naar Bangkok gereisd. Was nog even twijfelachtig of ik dit aankon. Ik was al een paar dagen verkouden maar dinsdagnacht kwam er ook koorts bij. Dat was minder fijn. Na een moeizaam ontbijt, veel thee met verse gember en ook wat paracetamol een beetje opgeknapt en smiddags vertrokken. In Bangkok Salo weer ontmoet. Samen naar wat souvenirs gezocht en een hapje gegeten. Haar vliegtuig richting huis vertrok donderdagochtend. Ik had nog één dagje extra.

Door het overlijden van de Thaise koning zijn verschillende van de toeristische attracties gesloten. Mijn eerdere lijstje met “What to do in Bangkok” kon ik daarom weggooien. Ik heb een alternatief programma gemaakt: met een boot over de rivier gevaren, een stukje gewandeld en Wat Saket (golden mount) bezocht. Daar genoten van het uitzicht over de stad. Vervolgens een stukje over een kanaal gevaren naar mijn hostel. s'avonds een rooftop-bar bezocht om te genieten van de vele lichtjes van deze miljoenenstad.

Vrijdag was de dag van mijn terugreis. Om 12 uur opgestegen vanuit Bangkok en vele uren later geland op Schiphol. Deze vlucht heeft mijn gezondheid niet echt verbeterd. Ik houd dus ook thuis even een paar dagen rust.

Ik kan je vertellen dat het wel wat me heeft gedaan; deze zes weken werken en reizen in andere culturen. Het was een fantastische reis waar ik nog veel aan terug zal denken. Nu, weer thuis, begint het gewone leven weer. Al zal ook dat de komende maanden een ontdekkingsreis zijn ...

Bedankt voor het lezen van mijn blogs en voor al jullie reacties. Was fijn om te zien hoeveel mensen er meeleven!



  • 24 Oktober 2016 - 08:29

    Astrid:

    Hoi Erik,

    Doe vooral rustig aan de 1e week. Het verwerken van zo'n reis kost tijd. Die moet je ook nemen.

    Succes,
    Astrid

  • 24 Oktober 2016 - 09:59

    Lara:

    Dankjewel voor je blogs en foto's. Ik heb er van genoten!

  • 24 Oktober 2016 - 10:14

    Maaike:

    Hoi Erik,
    wat een mooie reis heb je gemaakt! Ik heb genoten van je verhalen :-) En beterschap voor nu.

    Groet,
    Maaike

  • 24 Oktober 2016 - 22:24

    Renate:

    Hoi Erik,
    Welkom terug in Nederland! Zal vast weer wennen zijn en sommige Nederlandse gewoontes zullen extra opvallen. Het was leuk om je op reis te volgen. Succes gewenst voor de komende tijd.
    Groet, Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 5649

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 21 Oktober 2016

Cambodja

Landen bezocht: