Er even tussenuit - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ErikinCambodja - WaarBenJij.nu Er even tussenuit - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van ErikinCambodja - WaarBenJij.nu

Er even tussenuit

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Afgelopen weekend ben ik er even tussenuit geweest. Twee dagen naar Kampong Cham, een stadje hier circa 130 km vandaan. De busrit van ongeveer drie uur was prima. Airconditioning, voldoende beenruimte en op de heenreis zat ik naast een vriendelijke jongeman die me wees op interessante dingen onderweg. Het stadje was een verademing na twee weken in de drukte van Phnom Penh te hebben gezeten. Een mooie boulevard langs de Mekong-rivier, rustige wegen, meer groen en, frisse lucht.

Het is hier nu ‘low-season’ en dat was in Kampong Cham goed te merken. Ik was de enige buitenlander in het hele grote hotel , de pizzeria (een aanrader volgens lonely planet) was dicht, en hét uitgaanscafe was vanaf 9 uur vrijwel uitgestorven. Een bijkomstigheid: er waren genoeg tuktuk- en moto-drivers die me zondag naar de oude tempel wilde brengen. Deze was zeker een bezoekje waard (zie foto).

Het door de weekse leven wordt overigens steeds gewoner. Ik weet steeds beter om te gaan met de warmte, al went het nog niet echt. De reis met de tuktuk blijft wat vermoeiend maar ik kijk steeds minder op van de soms chaotische verkeerssituaties. Het lesgeven hier bevalt me wel, zoals ik eerder al aangaf. Contact met de kids wordt ook steeds leuker. Afgelopen week hebben ze mij enkele woorden Khmer geleerd, en zij kennen nu enkele woorden Nederlands. De middaggroep ontvangt me nu met “Goedemiddag teacher”!
Dit weekend is Manon hier aangekomen. Zij gaat zes weken lesgeven op hetzelfde schooltje als waar ik werk. Wij tuktuk-poolen nu. Lien gaat voor haar project vooral naar een ander schooltje maar zal komende weken ook nog een paar keer met ons meerijden. Wordt gezellig knus in de tuktuk!

Vorige week kregen we te horen dat we vanaf donderdag de 29e een lang weekend vrij zijn. We beginnen pas op dinsdag weer met lesgeven. Wederom een verrassende wending in mijn verblijf hier.
Inmiddels heb ik besloten dit lange weekend van vijf dagen aan de kust door te brengen. Ik ga naar Kep en naar Koh Tonsay (“konijneneiland”). Dit stond eigenlijk in de planning voor mijn eerste vakantieweek maar daar vind ik straks wel weer een goede alternatieve invulling voor.


  • 26 September 2016 - 16:17

    Astrid Swart:

    Hoi Erik,

    Ziet er goed uit! Tempels doen me aan Sri Lanka denken. Veel plezier nog.

    Groet,
    Astrid

  • 26 September 2016 - 21:53

    Silvia Van Grootveld:

    Hallo Erik, leuke terugkoppeling weer van je belevenissen. Het wordt steeds duidelijker dat je een goede keuze hebt gemaakt. Het komt allemaal heel ontspannen over. Tot een volgende keer, Silvia

  • 26 September 2016 - 22:32

    Renate Breevaart:

    Hoi Erik,
    Leuk om je belevenissen op deze manier te volgen (in woord en beeld).
    Fijn lang weekend gewenst :-).
    Groet, Renate

  • 27 September 2016 - 09:45

    Lara:

    Hee Erik,
    Het gaat lekker met jou daar. Misschien kun je met jouw ervaring straks in Nederland wel tuktuk-chauffeur worden. Er is er onlangs eentje van de dijk bij Blokzijl gekukeld, dus men kan hier wel een goeie gebruiken. Heb een heel fijn weekend aan de kust!
    groetjes, Lara

  • 29 September 2016 - 22:46

    Irin:

    Hoi Erik,

    Fijn om te lezen dat alles steeds meer plezier brengt en de onverwachte wendingen ruimte geven voor leuke dingen! Klinkt alsof je steeds meer aan het ontspannen en settelen bent daar! Geniet van alle mooie wonderen om je heen!

    Groetjes,
    Irin

  • 03 Oktober 2016 - 21:06

    Karen:

    Ha Erik,

    Fijn om te lezen dat het leven je daar steeds beter bevalt.. :)
    Mooie fotó's ook! Enjoy, succes met loslaten en veel plezier met je rondreis!
    dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5675

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 21 Oktober 2016

Cambodja

Landen bezocht: